lördag 3 oktober 2020

Höst med Distresser

Kan man stämpla med löv? Ja, det återstod att se ... det var nämligen ett av stegen för sida 2 under Art journalträffen 30 september. 

 
De olika stegen vi använda oss av:

  1. Färglägg med Distress inks eller Oxider:
    Distress inks i turkos, rött och brunt lite här och var på mitt bakgrundspapper som är en sida från en gammal bok.

  2. Stämpla med löv:
    Detta steget ställde till lite problem. Mina löv gick inte så bra ihop med stämpeldyna. Plan B blev att jag målade dem med vit Gesso och stämplade på sidan. Sedan använde jag min Stabilo All för att rita konturen runt det stämplade.

  3. Spraya med vatten genom stencil:
    Jag använde en av Tim Holtz stenciler men det blev inte så tydligt märke men man kan ana skuggor.

  4. Något utstansat eller utklippt:
    Jag har en Big Dies from Tim Holtz med bokstäver, precis lagom stora. Jag färgade en bit Chees Cloth och satte bakom mina bokstäver.

  5. Frikort:
    Lite vit splash.

Är du nyfiken på vad vi gör på våra Art Journalträffar? Välkommen till Skaparlustens kreativa vänner på Facebook.

Hoppas alla mår bra!

Marie

#stayhomeandcreateart #keepcalmandcreateart #coronatimes #coronatider 

Inga kommentarer: