söndag 10 januari 2021

Vintage Lady - kortmakeri med en kortskiss - en favorit i repris

Nytt år, ny månad och nytt kort men med en favorit kortskiss i repris. Den passar till alla möjliga stilar, alla dekorationer och det kan liksom inte bli fel. Det är lätt att kombinera olika pappersmönster framför allt när man kan dela av med en snygg spets. 

Vintage Lady


Till min första kort valde jag otroligt vackra papper från Ciao Bella - La Traviata och pappret heter Atto Primo. Min vackra dam är en bild från ett A4 ark från Inkido - Vintage Ladies. Lite spets och blommor från mina gömmor.
En länk till fler vackra papper från Ciao Bella

Jag spelade in när jag skapade mitt kort så ni är hjärtligt välkomna till YouTube:



I mina gömmor hittade jag också några pappersbitar i lila/vinröda toner och skapade ett kort i A6 storlek, också med en härlig känsla av vintage.

En fång med blommor

Mina pappersrester är småbitar som blivit över från album jag gjorde för något år sedan. Den fina bilden är från ett klippark från Inkido - Vintage boys.

Så här såg skissen ut och den passar till alla möjliga stilar.

 

Hoppas alla mår bra och kämpar på!

Marie

#keepcalmandcreateart #stayhomeandcreateart #coronatimes #coronatider

 

Inga kommentarer: