söndag 20 juni 2021

LOVE ART - Art Journal with Leftovers #2

Ännu en gång har jag grävt i min låda med rester från tidigare projekt. Denna gången är min plan att skapa en art journalsida i en monokromatisk stil. Bara en liten touch av färg.

Once again, I have dug into my box with leftovers from previous projects. This time, my plan is to create an art journal page in a monochromatic style. Just a little touch of color.

LOVE ART


Välkomna till YouTube! / Welcome to YouTube!



Dagens material är enbart rester från tidigare projekt. Stämplat silkespapper och servett. En gammal  ATC korts stämpel från Tim Holtz med text och musik. Utstansade siffror från Tim Holtz Thinlits die.
Jag använder också:
White Gesso från Liquitex och Black Gesso från Finnabair
Collage Pauge från Aleene's, mitt absoluta favorit kollage lim 
Vattenpensel, är bra att ha när man sysslar med servetter.
ART, jag tror textstickern kommer från 7Dots men är inte säker.

Today's material is only leftovers from previous projects. Stamped tissue paper and napkin. An old ATC card stamp from Tim Holtz with lyrics and music. Numbers from Tim Holtz Thinlit's die.
I also use:
White Gesso from Liquitex and
Black Gesso from Finnabair
Collage Pauge from Aleene's, my absolute favorite collage glue
Water brush, is good to have when working with napkins.

ART, I think the text sticker comes from 7Dots but am not sure.

Önskar er alla massor av kreativitet! / Wish you all lots of creativity!

Marie

 #keepcalmandcreateart #stayhomeandcreateart #corona #artjournal #leftovers


 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar