onsdag 29 september 2021

Royal Talens - Art Creation Mixed Media papper Del 1: test med akvarell

🇾đŸ‡Ș Idag testar jag ett nytt Mixed Media papper frĂ„n Royal Talens - Art Creations ett spiralbundet block i A4 storlek, 250gr/m2 / 120 lbs. Hur fungerar det med akvareller? Bubblar det? Jag anvĂ€nder sĂ„ kallad Wet on Dry teknik, vĂ„t fĂ€rg pĂ„ torrt papper vilket betyder inte alltför mycket vatten pĂ„ pappret. Jag mĂ„lar en fantasiblomma och lite doodling. 

🇬🇧 Today I'm testing a new Mixed Media paper from Royal Talens - Art Creations. A4 Size, 250gr/m2 / 120 lbs. How does it work with watercolours? Does it bubbles? I'm using so called Wet on Dry technique, wet paint on dry paper, wich means not to much water on the paper. Painting a fantasy flower and also doing some doodling. 


🇾đŸ‡Ș Jag vill kunna anvĂ€nda akvarell nĂ€r jag gör mina art journalsidor, sĂ„ det Ă€r liksom akvarellmĂ„lning till husbehov. Slutsats? Fungerade alldeles utmĂ€rkt med den tekniken jag anvĂ€nda, s.k vĂ„tt i torrt. VĂ„t fĂ€rg pĂ„ torrt papper. 

🇬🇧 I want to be able to use watercolour when I make my art journal pages, so no "fancy" watercolour painting. Conclusion? Worked really well with the technique I used, so-called wet in dry. Wet colour on dry paper.

🇾đŸ‡Ș VĂ€lkomna till YouTube för test av Royal Talens - Art Creation Mixed Media papper del 1:

🇬🇧 Welcome to YouTube for a test of Royal Talens - Art Creation Mixed Media paper part 1: 

 


🇾đŸ‡Ș Det Ă€r ju ett Mixed Media papper sĂ„ naturligtvis mĂ„ste jag testa det med akrylfĂ€rger ocksĂ„, vĂ€lkomna tillbaka för del 2. 

🇬🇧 It is a Mixed Media paper so of course I have to test it with acrylic paints as well, welcome back for part 2. 

/ Marie

-----Material -----

Royal Talens - Art Creations Mixed Media paper A4 size, 250 gr/m2 / 120 lbs 

Pigment Art Proff Watercolour set - Art Aqua

• Campus by Raphael synthetic watercolour brushes:

Set XL

Set L

Set M

Pentel Arts Hybrid Technica Gel Pen

13@rts sticker words

 

#akvarell #mixedmediapapper #artcreation #royaltalens

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar