onsdag 17 augusti 2022

Trust you Heart - #2022doodlechallengeaug - Birds & Hearts

 

Utmaningar hjälper mig ta tag i mina kreativa mål. Doodle, zentangle är två fina ord på något som nästan alla gör eller har gjort, att rita krumelurer. Jag snubblade över en trevlig utmaning där alla kan vara med #2022doodlechallenge. Ny utmaning varje månad, så roligt. För augusti månad blev min tolkning så här:

Trust your heart

En närbild på det största hjärtat där jag doodlade lite


Jag startade med att göra en bakgrund med akvarellfärger. Denna gången på ett lager av Gel Medium eftersom jag ville skydda min papper. Det går bra men beter sig ju inte som när man använder akvarellpapper. Älskar mina akvarellfärger i guld!

Välkomna till YouTube för att se hur jag fick ihop mitt kollage och vad jag använde för material:




Värd för utmaningen är Leigh's Art Studio och Art and Junk Journals with Julie . Du kan få mer information om utmaningen #2022doodlechallenge på deras respektive kanaler.

Så här såg utmaningen ut för maj månad:

DOODLE PROMPTS - AUGUST 2022 - # 2022doodlechallengeAug

Doodle type/shape - Hearts

Highlight with - GOLD

Feature or theme - bird or animal of your choice

The bonus/substitutes are a choice of any 2 or none of these.

     Free style it - don’t follow the prompts

     Add splatters

     Add words or writing

     Add stencilling

     Add stamping


---------- Material ----------

Ranger Archival Ink Jet Black

• Finnabair stamps with swallows 

Amsterdam Gel Medium 

• Prima Watercolour: Odyssey , Decadent Pies, Essence / Currents

• Xuretake Gansai Tambi Starry Colors 

Pigma Micron Fineliners set with 3 - 0,2, 04, and 0,8

• DecoColor Fine Line Liquid Gold 

• Uni-ball Signo broad Gold or Metallic Marker set with Gold and Silver

Pentel Arts Hybrid Technica set with 5

Campus Raphael watercolour brush L

 • Campus Raphael watercolour brush M

Önskar er alla massor av kreativitet!


Marie a.k.a Mixed Creativity by Marie 

#doodle #zentangle #2022doodlechallenge #utmaning

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar