måndag 7 juli 2008

Smulans juli kit....med temat...MISSLYCKADE BILDER!

Såhär skriver Smulan själv om sina alster........

När jag satte mig ner och skulle scrappa mitt månadspaket
den här månaden så fick jag plötsligt ett infall att jag skulle
scrappa foton ur "inte-så-bra-högen" som växer allt eftersom här hemma.

Så jag satte mig och grävde i den och valde ut foton som inte
på något sätt är bra ur fotografsynpunkt men som endå har en historia att berätta.
Ibland finns det bara kassa bilder från en viss händelse
som man gärna vill ha med i sina album.
Sådana ögonblick finns det särskilt gott om ifall man ger sig på att prova fota
små energiska barn.
Så jag tänkte back-to-basics och högg in på mitt paket med motivationen att i första hand berätta dessa små historier för att bevara dem.

Första gången dottern räknade till tre och andra små milstolpar i hennes utveckling. Jag vill gärna få med mer vardag i mina album framöver av den enkla anledningen att det är
det stora delen av vår tid består av.

Vi två tillsammans mysandes i soffan efter badet och jag trasslar ut
hennes lockiga hår. Jag vill så gärna föreviga bandet mellan oss även om jag inte
har bra foton utav oss tillsammans.
Eftersom temat var misslyckade foton så blev
det en sida med en midsommarfotosession med motvilliga modeller också :)
Alla dessa småglimtar som sammantaget utgör vårt liv tillsammans i familjen.
Det blev "enklare" layouter i den bemärkelsen att upplägget är enkelt
och dekosarna mindre till antalet men historierna finns där och
det ska bli skönt att få in dem på sin rätta plats i vårat minnesalbum.
För att ytterligare få fotohögen att krympa så har jag
på vissa av de dubbelsidiga papperen limmat fast obeskurna standardfoton
från samma tillfälle och skrivit journaling eller storyn bakom fotona för hand.
Keep it simple right?!

Glad sommar och skön semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar