Visar inlägg med etikett Ilona. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Ilona. Visa alla inlägg

lördag 10 maj 2014

Det har väl nog blivit ett motto för Skaparlusten....att inspirera, att väcka skaparlusten och kittla fantasin.

Jag har ett ovärderligt gäng (ni vet vem dom är; Helene, Mette, Lotta, Jenny, Marie och Tabita) som hjälper mig att förverkliga detta och vi lägger ner massor av tid och energi på att skapa inspirerande alster att visa, både här i bloggen, Facebook och i butiken.

Så ni kanske förstår vilken glädje det är för oss när vi får se någonting som Skaparlusten har inspirerat till.

Den glädjen vill jag dela med er!! Titta vad Liselott Tärning har gjort! 
Är den inte läcker?!!!


Hela processen kan ni se på Liselott´s blogg
 - HÄR

Och berätta gärna vad ni tycker =)

/Ilona


tisdag 1 oktober 2013

Dax för nytt MÅNADSKIT!

Denna gången har jag plockat ett kit helt efter mitt eget hjärta! 



Och jag har planer för det också ....får se vad jag hinner med.

Tycker det är ett "kompletterings kit"  - 
man kan använda det som det är,
men går alldeles utmärkt att kombinera med eget material.

Ilona

tisdag 27 augusti 2013

Tösen inspirerar.....

Ja, tösen är min Tabita...för er som inte träffat henne visar jag en bild.....


  Tabita har varit och hälsat på och då hamnar vi av någon anledning någon gång i butiken! 
Jag vet inte hur hon gör....men det slutar alltid med att hon städar o röjer!!
 Och då hittar man ju en del.....
Idag visar jag vad hon hittade och blev inspirerad av/till - ni ser mer på hennes blogg:


Ha en fin dag!

Den stolta mamman
/Ilona

lördag 10 augusti 2013

Skaparlusten kommer - kommer du också??


En helg med inspiration och skaparlust på hög nivå!!

Marie, Tabita och jag själv kommer att gå några kurser som vi verkligen ser fram emot.
Att få insupa dessa begåvade artisters kunskap och skaparglädje här i Sverige är stort!
Kommer du??

När vi ändå ska fara så långt hemifrån tar vi butiken med också =)
Ja, vi har fått privilegiet att få vara med på denna speciella helg med Skaparlusten´s butik....

Kom och bli inspirerad du också! 

Massor med sköna bilder och  info hittar du här;

/Ilona

fredag 14 juni 2013

Sista träffen i lyan!!

                                                                   
Alla som varit på kurs hos Skaparlusten är välkomna att göra färdigt något alster,
 pyssla med eget eller bara sitta med och inspireras!

Maila gärna om du kommer info@skaparlusten.se
eller ring 0707223605


fredag 7 juni 2013

tisdag 21 maj 2013

Sommarrensning pågår!

Vi behöver frigöra plats och rensar i butiken..... 
Ni som varit hos oss vet att detta behövs =)

Vi kommer därför att ha lite 
SOMMARERBJUDANDE 
mellan varven!
Vi börjar med 
50% PÅ ALLA MÖNSTRADE PAPPER  
    Gäller inte Paper Pads och "Hela Set" 
och kan inte kombineras med andra rabatter, koder eller erbjudande.

Priserna justeras manuellt och meddelas i bekräftelsemailet.
Du kan välja Faktura men vill du betala med PayPal ber jag dig att skriva det i meddelande så skickar jag en betalningsfaktura med rätt summa via PayPal.
OBS Ordinarie frakt!!

Ber om överseende om någon vara hinner ta slut innan jag hinner uppdatera 
och något längre orderhantering!

/Ilona

måndag 6 maj 2013

Kurser....

Ja, det blev inte mycket till kurser denna våren! 
Tiden har liksom inte räckt till....

Men för att vi inte skall bli helt utan har vi bestämt att  redan nu på 
Söndag - den 12 MAJ - 
kör vi Maries Engraver album. 
Det kommer att finnas 2 alternativ att välja mellan Primas Engraver collection eller
 Primas lite mer färgglada Sunrise Sunset.

Vi håller till uppe i "scraplyan" och vi börjar på söndag kl. 10.00 och håller på tills vi är färdiga - dock inte för sent. Kostnaden är 598kr, då ingår allt material, lunch och fika.


Söndagen den 9 JUNI
har vi en Mixed Media Träff!

Här kommer vi att testar olika medier, pratar om olika stilar och hur man använder olika material. 
Och så gör vi minst en 30x30 cm tavla i egen stil. Om vi hinner finns det fler dukar....

Vi håller även denna gången till i "scraplyan", börjar kl 10.00 och håller på till ca 15.00 eller tills vi är färdiga. I kostnaden 359kr ingår en enkel lunch, fika och allt material.


Hoppas vi ses!



lördag 31 december 2011

TACK FÖR I ÅR!

Sista dagen - kvällen- natten för i år! 
Vi har ett helt år bakom oss, säkert med många nya erfarenheter och upplevelser - båda glada och mindre glada. Många nya fina skaparverk som blivit till under året. En del har fått skaparlusten tillbaka en del har inte hittat den än....
Ja, mycket har hänt under året som gått!


Nu har vi ett helt nytt, orört år framför oss! Visst är det både stort och spännande!

Jag vill Tacka alla nya och "gamla" kunder för det gångna året!
Tack för alla glada tillrop och mail ni skickat, för alla härliga samtal i butiken.
Utan Er finns inte Skaparlusten!

Ett Speciellt och Stort TACK till alla underbara DT!!!
...både "gamla" och "nya"...
Vilket jobb ni gjort!
 Inspirerat  med fantastiska skapelser och med både fantasi och glädje bjudit på det ena fina efter det andra!
TACK!


God Fortsättning och Gott Nytt År
önskar 
Skaparlusten!

onsdag 15 juni 2011

När inspirationen tryter...

...då gillar jag att tolka en skiss. Tänkte dela med mig av lite inspiration!


Många av de märken som du hittar hos Skaparlusten har egna bloggar med inspiration. En del av dem har varje månad en härlig utmaning och liten tävling.

Prima har varje månad sin BAP skiss Build a page: Denna månadär det demna skissen som skall tolkas;


Ni hittar hela utmaningen på skissen på Primas blogg här.

Blir du sugen på att tolka får du gärna maila resultatet till oss!
info@skaparlusten.se

Ilona

torsdag 26 maj 2011

Äntligen...

....kan du välja mellan olika betalnings alternativ i vår webbutik!


...eller


Du gör din beställning som vanligt och när du är i kassan väljer du hur du vill betala!

Hoppas ni uppskattar det lika mycket som jag!

Ilona

tisdag 17 maj 2011

Kladda en Tavla!

Här kommer en liten bildkavalkad från kursen
"Kladda en Tavla"
Flitens lampa lyste hela kvällen och kreativiteten och skaparlusten flödade.








Alla bilder är klickbara!

Fler bilder hittar du inne på FB

Ge gärna en kommentar och berätta vad du tycker!!

/Ilona

måndag 2 maj 2011

Skaparlusten på konstrundan!

Här kommer några bilder på Skaparlustens lilla hörna
på utställningen i Ystad under konstrundan!

Många nyfikna stannade till
och förundrades över hur mycket fint man kan göra med scrapbooking.

En del var bekanta med det men många nya blev invigda i vår härliga hobby.

Och jag fick bekräftat min övertygelse
om att alla har en liten konstnär i sig -
vi skall bara hitta ett sätt att uttrycka det!







Önskar alla en fin vecka!
Ilona

onsdag 6 april 2011

Påskcrop - Cybercrop....


Kärt barn har många namn!!

Ibland hamnar vi i scrapsvackor och det tycker jag att man skall tillåta sig utan att få panik.
Det är normalt och vi hamnar där alla förr eller senare.
Men rätt som det är så känner man ett visst sug efter att skapa något men hittar inte inspirationen. Man vill så gärna men kan så inte...
Då är det alldeles perfekt med en massa utmaningar - eller hur??!

Skaparlusten är med och sponsrar Scrappiz årliga Cybercrop som också kallas för Påskcrop .
Det planeras för fullt bakom kulisserna och det blir många roliga utmaningar och tävlingar!
Jag tycker att du skall hänga på!

Läs mer om var, när och hur! HÄR



/Ilona



fredag 11 mars 2011

Ny korsett!

Då har Sara varit igång igen! Denna gången med en "syndigt" svart med läckra detaljer i färg. Hela korsetten är ca 40cm hög....
visst är den läcker!!?


.....bakifrån.


torsdag 10 mars 2011

Inkido ÅF-träff!

Det är alltid lika spännande när Inkido bjuder på åretförsäljarträff!
Att få träffa alla underbara DT tjejerna och bli smittad av deras entusiasm och kreativitet är en riktig kick.

På de olika stationerna är skaparlusten på topp och många glada skratt fyller rummet. Här kommer ett litet collage på oss" in action"....
På bilderna ser ni bl.a Christian och Janhild, Petra, Lise-Lotte, Lisa
och någa till...

Det är så härligt att få skapa utan att behöva tänka! Bara göra som vi blir tillsagda...
och fint blev det!
Jag har gjort ett collage på lite av allt det fina vi fick göra!

Inkido-tjejerna hade dukat fram ett helt bord med inspirerande DT-alster
som vi inte kunde se oss mätta på.
Det ena finare än det andra...

Och på kvällen bjöds vi på en sensationell vinprovning som egentligen var en "glasprovning"
Här fick vi känna vilken helt avgörande skillnad glaset man dricker ur har!
Christina från Vin Magasinet lotsade oss genom glasen...

Behöver jag säga att stämningen var på topp?!!

Detta lever vi länge på!!

onsdag 2 februari 2011

Väntas hem....

.....PRIMA!!

Något av det som vi beställt och som vi ivrigt väntar på!
Visst är dom härliga!??



måndag 24 januari 2011

Donna Salazar's Distrezz-it-all by Zutter

Den NYHET som jag själv blev mest glad över är att denna underbara mannick....


....som äntligen är anpassad till den europeiska marknaden och strömmen!
Och om man som jag, gillar ordentligt "ruggade" kanter men är trött att det ser ut som snöstorm omkring mig när jag "ruggar", är denna ett MÅSTE!

Se bara här vad den är bra till....


GÅR ATT FÖRBESTÄLLA I BUTIKEN NU!

Ilona

tisdag 2 november 2010

Novembers Månads Kit i butik nu!



Med en liten förändring....
från och med denna månaden har vi endast ett MånadsKit.
Det var inget självklart beslut så jag vill gärna höra vad DU tycker om denna förändringen!
Lämna en kommentar här eller maila mig på info@skaparlusten.se och besrätta vad DU tycker. Räcker det med ett kit eller vill du ha kvar valmöjlgheten?
Ha en härlig scrapmånad!
Ilona