torsdag 4 september 2008

Septemberkit 2 -Smulan

Ett helt underbart paket i färgställning som passar alldeles utmärkt till att scrappa om männen i våra liv. Kitet är så välkoordinerat och kul att jobba med, det var härligt att använda bling till annat än tjejiga layouter. Jag tyckte verkligen om denna för mig nya färgkombon att skapa med :)Det enda jag har lagt till här är stickers, de läckra bokstäverna var med i citet. De har bara fått lite blåare nyans med hjälp av en stämpeldyna. Blommans färg ändrade jag lite med akrylfärg. När jag vill ha mina sheer ribbons fästa släta på sidan så använder jag dubbelhäftande tape till dem, det syns inte igenom och går snabbt. Texten syns inte men jag hittade ett suveränt citat att ta med ; "A grandfather is someone with silver in his hair and gold in his heart" Så sant så sant.

Till min andra layout här så har jag tagit mig tid till att fixa lite egna dekorationer genom att härma sådana som finns att köpa. "Heidi Swapp-blomman" har jag ritat på genomskinlig OH-film med vit penna och klippt ut. "Ki Memories icicles" med svensk text fixade jag genom att skriva ut små textrutor med datorns hjälp och klistra på en page pebble. Bandet med stjärnorna här är inte med i paketet, det är i själva verket ett skosnöre som dottern fick med i någon serietidning. Det var männen i Ida Bus liv det, pappa och morfar. Det var riktigt givande att scrappa om dessa speciella relationer.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar