lördag 15 februari 2014

ATC-byte nr 4 "Knappar"

Då är det dags för ännu en omgång med ATC.  Ni hänger väl med?
Denna gången ska ni använda knapp eller knappar på era ATC, resten är valfritt.

Knappar är tacksamma att dekorera med. Kostar inte så mycket, många olika storlekar, många olika färger och många olika material. Det är bara fantasin som sätter gränser. 

Jag har gjort tre stycken ATC med lite olika stil:

Det första är åt det ljuvare hållet. Jag använde papper från Prima "Romance Novel" och papper från ett gammalt lexikon som bakgrund, lite spets, band, blommor och knappar.


Det andra kortet gjorde jag i helt annorlunda stil, maskulint. Använde BoBunny "Weekend Market" som bakgrund. En bit av en förpackning från Tim Holtz, kugghjul och knappar.






Jag såg idén för det sista kortet någonstans på nätet för länge sen, tror det var en canvastavla. Jag tyckte det var en jättefin idé och har länge velat använda den och så här blev den på mitt ATC.






Det finns vissa regler när det gäller ATC men eftersom vi inte byter i ordets egentliga mening så är det bara storleken som är ett krav.

  • Måste vara 2,5 inch x 3,5 inch varken mer eller mindre, vilket i cm blir 6,4 cm x 8,9 cm. Formatet gör att korten passar i samlarplastfickor som finns att köpa för fotbolls- /ishockeybilder eller visitkort.
  • ATC-kort brukar delas in i unika (som görs ett och ett, helt individuella), editioner (ett helt set med identiska kort) och serier (som har samma ”tema” men inte är likadana). Alla ATC-kort märks med namn, årtal och epostadress eller annan kontaktinformation. Serier ska numreras.
  • ATC byts, säljs inte.
Sammanfattning:
Tema: Knappar
Period: 15 februari 2014 - 15 mars 2014

Vill du vara med och leka så skapa ett ATC, fotografera det, skicka fotot tillsammans med ditt namn till mig på mailadress:  atcskaparlusten@gmail.com senast 15 mars 2014 så lägger jag upp ert foto i ett inlägg på Skaparlustens blogg någon dag efter tiden gått ut.

Ska bli roligt att se vad ni hittar på.

Ha en bra dag!

PS: Nytt tema presenteras 15 mars 2014 här på bloggen. DS

Tidigare byten, klicka på länkarna nedan eller på ATC-byte under Etiketter lite högre upp på höger sida.
Byte nr 1: 15 november 2013 - 15 december 2013. Tema: Valfritt
Byte nr 2: 15 december 2013 - 15 januari 2014. Tema: Pappersrester
Byte nr 3: 15 januari 2014 - 15 februari 2014. Tema: Något som flyger

1 kommentar:

Sinikka sa...

Roligt igen med en ny ATC. Klart jag hänger på igen
Sinikka :-)