söndag 23 februari 2014

Världspremiär - La Blanche nya fina papper blev ett minialbum

Världspremiären för La Blanche nya fina papper skedde hos Skaparlusten. Jag gillar verkligen stämplarna från La Blanche och papperna är lika underbara. Snygga, softade färger. Skaparlusten ska upp till Globen i mars och vi ligger alla i hårdträning för detta, vilket betyder att det inte är så mycket tid för andra projekt. Men... jag var ju bara helt tvungen att skapa någonting.

De papper jag valde att arbeta med till detta album kändes lite maskulina. Bilar, tåg, cyklar men väldigt diskret så papperna passar till vilket projekt som helst, beror nog lite på vilka dekorationer man sätter till.

Jag har valt att göra albumet utan dekorationer. Dels för att det faktiskt inte behövdes och dels för att ni ska kunna se hur fina papperna är.


Det finns mycket att säga om papperna men jag tycker vi förflyttar oss in i filmens värld och bläddrar i albumet:


PS: Om ni tycker att filmrutan är liten så kan ni klicka på "You Tube" nere till vänster på filmen så öppnar sig You Tube i en annan flik och ni får en större bild. DS

Ha en bra dag!

Material:
Tunn chipboard
Cardstock
Mönsterpapper La Blanche "Schriften"
Stämplar La Blanche
Metall etiketthållare Reprint
Tags i olika storlekar
Distress ink
Memento ink att stämpla med

Inga kommentarer: