söndag 30 november 2014

Massproduktion - känns det som

Kan man säga "massproduktion" när man har gjort åtta stycken likadana album? Det kändes i alla fall så. Jag tycker om att göra album, men... när alla ska se likadana ut så blir det rätt jobbigt till slut. Det var ju tur att de inte var så stora eller komplicerade. Jag blev nöjd med resultatet i alla fall.

Mina närmaste arbetskamrater är åtta till antalet och de brukar ibland få något litet av mig. Förra året var det ett påsalbum och året innan var det ett litet flip-album. Vad skulle jag hitta på i år? Ett filefolder album!!


Jag har tidigare gjort filefolderalbum men det var på sex sidor, denna gången blev det fyra. Jag använde inte något mönsterpapper förra gången, men det gjorde jag denna gången. Jag gillar verkligen Reprints pappersserie Basic Collection i A4 storlek. De finns i en mängd olika färger och mönster, kraftfulla men samtidigt diskreta och lätta att kombinera.

Så här ser det ut invändigt, men en fin vintagebild: 

Jag gillar ju själv när det rör på sig, så här följer en video.


Håll ögonen öppna, kanske kommer det en liten video med tutorial.

Har en bra dag!

Material:
1 styck cardstock
2 mönsterpapper Reprint Basic Collection
Martha Stewart punchar: Snöflinga och kantstans med grenar
Tag punch
Pärlband
Snodd/band
Öljetter
The Envelope Punch Board från We are Memorykeepers
Crop-a-dile från We are Memorykeepers

Inga kommentarer: