söndag 10 maj 2015

Time Traveler's Memories - Tidsresenärens minnen

Vilket fint namn på väldigt tjusiga papper: Time Traveler's Memories. För det är vad vi alla är - tidsresenärer som samlar på minnen genom vår livs resa. Ett sätt att spara sina minnen, sina foto, är ju att göra ett album till dem.

När albummakare träffas blir det ibland diskussioner om hur svårt det är att sätta in foto i sina album, man döljer ju alla fina papper. Det var detta jag tog fasta på när jag tänkte ut designen på dagens album.























Det är ett stort album 8 3/4 x 10½ inch = 22 cm x 27 cm. Papperna är från Prima som gör väldigt fina papper och så kan man få dem i A4 format. I början var jag lite skeptisk till A4, tyckte inte det behövdes för det fanns ju 12x12. Men om man gör t ex album i storleken omkring 8x8 inch så är papperna perfekta och motiven blir i lagom storlek.

Som dekorationer har jag använt mycket metall för jag tyckte det passade till papperna. Väldigt fina blommor från Little Birdie som passade jättebra. Fick äntligen använt lite av mina "glasbubblor" som jag stoppade lite här och var.






















Ryggen är bred och fin, 3 3/4 inch eller 9,5 cm, och är dekorerad med s.k charm gjort av ett gammalt halsband och metalldekorationer. Lite guldflakes blandat med småpärlor pryder den ena metalldekorationen.






















Nyfikna på hur Tidsresenären ser ut på insidan? Kunde väl tänka mig det... Kika in på YouTube så bläddrar jag åt er.



Det är redan bestämt att vi ska ha en helgkurs i Stockholm i oktober där vi ska göra Tidsresenären. Kurs hos Skaparlusten i Sjöbo kommer vi att ha någon gång innan dess, är på planeringsstadiet än så länge så vi återkommer med mer information om det är någon som är intresserad.

Information om kurshelgen i Stockholm hittar ni HÄR.

**********

Jag har sedan ett tag en ny kamera som jag använder för inspelning. Nu kommer filmerna i HD vilket betyder mycket bättre kvalitet. Ni kanske behöver ändra inställningen på YouTube.  Till höger under filmrutan (när ni är på YouTube) finns ett kugghjul, om man klickar där kan man ändra videon till 720p HD.

Ha en bra dag!

Material:

Chipboard
Svart cardstock
Prima Time Traveler's Memories
Bo Bunny Vintage dot chocolate till ryggen
Metalldekorationer med bla den fina klockan
Blommor från Little Birdie
Martha Stewart Scoringboard
The Envelope Punch Board från We are Memorykeepers
Artemio tab-punch
Guldflakes pasta från Stamperia
Småpärlor
Diverse annat

3 kommentarer:

Sinikka sa...

wow, vilket album. Så fina sidor. Ett sånt album skulle jag nog vilja skapa

Anonym sa...

Helt fantastiskt vackert album. Kul med annorlunda storlek.

Ingela O. sa...

Vilket album! Så snyggt, välarbetat och med många fina detaljer och fiffiga gömslen!! Skulle vara kul att kunna göra något liknande. :-)
Känns bara så långt att åka till Stockholm för kurs... hoppas på kurs i Sjöbo.
Kanske kan jag ta mig dit från nordvästra hörnet av Skåne.
Ingela