söndag 9 augusti 2015

Art journal - Photographs & Memories

Tänk vad veckorna går snabbt. Man märker det speciellt om man får nya utmaningar varje vecka och inte hinner med dem. Vad pratar jag om? Jo, DLP - Documented Life Project 2015 där man skapar sidor i sin art journal, eller i som i mitt fall min stora kortlek. Jag tror att jag är ikapp med utmaningarna men sen plötsligt har det gått ett par veckor och jag får jobba mig ifatt.

Vecka 29 var utmaningen "Photographs & Memories" och sedan skulle man tänka på ett citat medan man skapade  "All that I have to remember you" - Jim Corce. Jag hade ingen aning om vad citatet menade eller kom ifrån, förrän efteråt, då jag googlade. Det är en låt från 1970-talet av en amerikansk sångare som dog i en flygplanskrasch 1973.























Hela juli skulle man fortfarande använda "ephemera" alltså etiketter, biljetter, brev, kuvert osv, sådant som man sparar på för att ha som minne. På många mönsterpapper finns saker man kan klippa ut och använda om man inte har något i sina gömmor.

De två damerna på bilden är min mormor och farmor och från dessa två härliga kvinnor kommer jag. Det tycker jag är värt att "All that I have to remember you".

Jag lät kameran gå medan jag skapade sidan. När ni tittar så ser ni att jag har en idé från början, men som ändrar sig lite allt eftersom. Det är en av sakerna som är både jobbigt och utvecklande, att det inte blir som man tänkt men att man ändå försöker styra det hela till att bli något som liknar idén.



Ha en bra dag!

Material:
Art journal finns många att välja på men jag gillar Dylusions som finns i två storlekar en mindre i A5 format och en lite större i A4 storlek. För DLP använder jag en stor kortlek.
Gesso, Primer. Finns många olika fabrikat att välja på som ni hittar om ni klickar HÄR.
Sidor från en bok, mönsterpapper, brunt omslagspapper.
Decoupage lim, Collage Pauge som finns i stor och liten flaska, glossy och matt.
Mica pulver från Finnabair: pink och copper
Servett



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar