fredag 28 april 2017

Det blev en pojke! ... och ett kort...

Det verkar vara en baby-boom just nu. Grattiskort till de nyblivna föräldrarna med baby är populärt och roligt att göra.

Fabscraps har en fin kollektion baby/barn papper "Sweet Baby" som jag använde mig av.
De passar bra tillsammans med Reprints papper med etiketter från kollektionen "Daddys girl & Mamas boy".

En ny trevlig bekantskap är en die från Reprint med banner/vimplar. Den tror jag man kan har riktigt roligt med och i olika sammanhang. Bra storlek till kort.
En gammal bekantskap som jag är väldigt förtjust i är Tim Holtz thinlits Alphanumeric.





















Fram åkte också lite äldre blomstansar så att jag fick lite platta blommor. Ska man skicka sitt kort är det ibland svårt med lite större blommor, även om det är väldigt fint.

Ha en riktigt skön dag och helg!

/ Marie

Material (reservation för att något kan vara slutsålt)

Blå cardstock - Himmelsblå
Vit cardstock
Fabscraps "Sweet Boy" kollektionen: Boys Playtime och Stop & Go
Reprint "Daddys girl & Mamas boy" - Lots of babies
Reprint Banner/vimpel dies
Tim Holtz Alphanumeric thinlits (slut för tillfället)
Blompunch i två storlekar

Inga kommentarer: