söndag 20 augusti 2017

She said: "Life doesn't have to be perfect...."

Ännu en s.k She-art men denna gången med utmaningsstegen från Mission Inspiration för augusti 2017.

Mission Inspiration?? - vad är det, kanske någon undrar. Det är en grupp på facebook som en gång i månaden får utmaningssteg, färgförslag och inspirationsord till att skapa en art journalsida.
















Skaparlusten hade på sin art journalträff i början på augusti också ett tema för den första art journalsidan vi skulle göra, nämligen s.k She-art (finns mycket inspiration att hämta på både Pinterest och på Google).

Jag använde en stämpel från Prima till att göra min flicka. Stämplade klänningen i ett annat papper. Letade i mina gömmor efter lämplig bakgrund till min flicka och fann några tags.

Nyfikna på hur jag gjorde resten? Välkomna in till YouTube så visar jag er:


  
Önskar er alla en trevlig, kreativ dag!

/ Marie

Material:
Någon form av mixed media pappper eller journal
Decoupage lim
Gesso från Liquitex
Akrylfärg i lite olika kulörer
Skumgummiroller
Bakgrundsstämplar
Stämpel med flicka från Prima
StazOn - vattenfast stämpeldyna, jag använde svart
Grit-Paste
Stencil Tim Holtz Mini set nr 4
Silikonpensel 1" från Finnabair
Solfjäderpensel till splash



Inga kommentarer: