söndag 17 september 2017

Art journal möter kortmakeri

Jag har gjort ett mixed media light kort - om det nu finns något som heter så. Jag har i alla fall kombinerat ihop art journal "tänket" med bakgrund och dekorationer av papper och gjort ett härligt pastelligt, kort.






















Jag har enbart använt papper som dekoration, förutom Liquid Pearl till blinget i de små utstansade blommorna. Det större blommorna är från ett mönsterpapper, klippt ut motiven och satt de på 3D kudder. Jag sparar på allt som blir "över" från mina projekt, utstansade och punchade dekorationer jag inte använt och det var bland dessa jag hittade mina övriga dekorationer.

Vill ni se hur jag gjorde mitt kort? Välkomna in på YouTube för lite kladd, stämpling och annat roligt:



Ha en riktigt bra dag!

/ Marie

Material (med reservation för att något kan vara slutsålt)

Mixed Media papper
White heavy Gesso
Akrylfärg i mintgrön och aprikos
Liten röd gummiroller (går nog bra att använda den stora också)
Skumgummi roller
Disksvamp
Stämplar: KaiserKraft "Script". Prima lite textstämpel. Stämpel med noter som jag har haft i evigheter.
Modeling Paste från Prima/Finnabair
Tim Holtz stencil Latticework ingår i set nr 4
Silikonpensel 1"
Stämpeldynor/distress från Prima/Ingvild Bolme: Pastel Peach. Old Rose. Pastel Green.
VersaCraft mini nr 160 Celadon
Liquid Pearls från Ranger -. White Opal
Liten miniblomstans
Svirvel dies
Fjärilsstämplar

Inga kommentarer: