söndag 22 oktober 2017

Att altra en canvas - projekt #2

Det är inte nyttigt att städa och röja. Det dyker upp saker som man helst vill glömma, men som man liksom inte haft hjärta att slänga. Som t ex min allra första canvas som jag gjorde på en kurs hos Skaparlusten 2011. Allting var helt nytt, jag visste ingenting om mixed media. Gesso?? vad är det... osv.

Nu 6 år senare är det dags att ta itu med att altra min canvas dels för att jag vill ha den framme och dels för att se om det går att "rädda" sådant man inte är nöjd med.

EFTER:

 

















Om ni vill se hur den såg ut FÖRE, så är ni välkomna in till YouTube. Där kan ni se "work in progress".


Denna är jag faktiskt riktigt nöjd med och den hänger/står fint och väntar på några kompisar. För vet ni vad? - jag har fler projekt på gång.....

Ha en bra dag!

/ Marie

Material: (reservation för att något kan vara slutsålt)

En canvas som du inte är nöjd med, går bra men en helt blank, ny fin canvas också.
Vit Gesso, denna gången testar jag en ny men det går bra med vilken vit eller svart gesso som helst.
Tissue wrap Melange från Tim Holtz
Decoupage lim stor flaska eller Decoupage lim liten flaska Silikonpensel 1" och 2"
Modeling Paste från Finnabair/Prima
Stencil TCW Valentina Harper design 12x12 GIN BLOSSOM
Stencil Wavy Stripes av Dutch Doobadoo
Grit-Paste från Tim Holtz/Ranger
Color Bloom Spray Deep Teal
Color Bloom Spray Empress Gold (slutsåld för tillfället) men finns annan guld ex Gold Foil eller Antique Gold
Color Bloom Spray Precious Stone
Diverse bakgrundsstämplar ex från Finnabair/Prima
Crackle från KaiserCraft (tillfälligt slut)
Finnabair Art Alchemy Wax Antique Brilliance LUCKY EMERALD
Finnabair Art Alchemy Metallique Wax VINTAGE GOLD
Finnabair Heavy Body Gel
Svart akrylfärg


Inga kommentarer: