söndag 15 oktober 2017

A true Gentleman - mini album

Ett mini album som skulle gå i färgerna blått, rött, vitt och grått - inte helt lätt, kan jag berätta.
Jag hade ett par äldre papper från Reprint New England och de passade bra. Efter mycket letande kompletterade jag med Maja Design nya fina kollektion Denim & Friends. Det blev ett bra samarbete.















Albumet var till "A true Gentleman" så jag höll det strikt vad gäller dekorationer. Men med papper kan man göra mycket för att få en sida levande och dekorativ.

Nyfikna på insidan? Välkomna in till YouTube för filmtajm:


Det blev en del pappersremsor över så jag "vävde" ett kort av bara farten:
















Ha en bra dag!

/ Marie

Material:
Chipboard
Blå cardstock Bazzill Admiral och röd cardstock Bazzill Ruby Slipper
Mönsterpapper från Reprint - New England
Mönsterpapper från Maja Design - Denim & Friends (hel kollektion) eller styckvis
Magneter 25 stycken i en flaska
We are Memorykeepers Corner Chomper: Scallop/Cloud eller Scallop/Stub och Small Angel/Large Angel
Artemio Mini file tab Punch (Large tab) och Jumbo Punch labels
Bokbindarlimmet

..... och sen de vanliga verktygen:
Skärmaskin ex Fiskars Large Paper Trimmer eller Fiskars Paper trimmer
Martha Stewart Scoringboard
Crop-A-Dile

Inga kommentarer: