måndag 16 april 2018

ATC-parad i temat "Geometriska figurer" - 15 mars - 15 april

Då har vi nått mitten av april och då är det som vanligt dags för en ATC-parad med de bidragen som kommit in antingen till vår grupp på Facebook: Skaparslustens kreativa vänner eller till mailen atcskaparlusten@gmail.com

**********

1. Jenny Olofsson gillade utmaningen. Jenny berättar själv: "jag har använt lite knappar, tejp, stämpel och färdiga bårder, som jag aldrig hittat någon användning för". 



**********

2. Charlotta Johansson  valde en annan figur, nämligen hexagon. Charlotta berättar: "Det fick bli den geometriska formen hexagon och så blev även namnet på kortet. Olika mönstrade papper på en bakgrund med lager på lager."



**********

3. Annika Hedre valde cirklar och då använt en cirkeldie från Memory box.  Annika fortsätter berätta: "Sen blev det mycket pill med att klistra och kombinera papper. Jag hittade en liten brad i mitt förråd som passade bra till. Jag försökte hålla mig till månadens färgtema för att hålla ihop det."




**********

4. Louise Lundqvist valde att göra ett mer mixed media ATC blev jätteinspirerad av temat. Louise berättar: "Jag har använt mig av sprayer från Lindys stamp gang, lite olika stämplar, svart gesso, olika metalliska vaxer och pyttelite vitt embossingpulver." 



***********

Visst var det härliga ATC! 

Vi har en ny utmaning på gång - ett ATC i stilen "Vintage".
Ni hittar mer information i blogginlägget: ATC-utmaning "Vintage - 15 april - 15 maj 2018.

Ha en härlig kreativ vecka!


Inga kommentarer: