söndag 20 maj 2018

Our Family - Album 8½ x 8½ - Amerika album II

För några år sedan gjorde jag ett album som jag kallade "Amerika albumet". Vi hade kurs på albumet både i Sjöbo, Skåne och i vår vackra huvudstad. Det finns även en beskrivning + video att köpa i webbutiken.

Idag är det dags att visa er ett nytt album, "Our Family", exakt som det första Amerika albumet men i helt annat färgtema och mönsterpapper.




















När vi har albumkurser har vi ett "naket" album att visa, så att kursdeltagarna lätt kan se hur sidorna fungerar. "Naket" betyder helt färdigt album men utan mönsterpapper. Jag hittade mitt nakna Amerika album, i ljus cardstock, i mina gömmor och tänkte att nu är det väl i alla fall dags för mönsterpapper.

Det blev en blandning av mönsterpapper från olika fabrikat som jag tyckte passade bra ihop och tillsammans med den ljusa cardstocken.

Nyfikna på insidan? Jag bläddrar gärna åt er och förklarar lite, välkomna in till min egen vrå av YouTube:



Önskar er alla en trevlig, kreativ dag!

/Marie


Material:
Grundkit för Amerika-album inkl beskrivning + video

Mönsterpapper till "Our Family" från:
Bo Bunny - Heritage
Bo Bunny - Double Dot French Vanilla Damask
Prima - Archivist
Prima - Cartographer
La Blanche - By the Nature 3 (baksidan)

Diverse blommor från bla Prima och Little Birdie
Metalldekorationer














Inga kommentarer: