fredag 14 februari 2020

#29faces - Nr 8/29 - Girl Power!

Lila och orange tillsammans är snyggt. Kompletterar man sedan med lite teal/turkos och guld så blir det perfekt! En perfekt bakgrund till "Girl Power" tjej.

Girl Power!


Hur gjorde jag och vad använde jag? (Ungefär samma steg som min tidigare ansikten)

  • Jag använde Paint On á Grain (blått) A5
  • Jag ritade mitt ansikte men en 0,5 stiftpenna och fyllde sedan i med en vattenfast tunn tuschpenna. 
  • Små bitar av servetter och papper i bakgrunden. Till det använde jag Aleenes Decoupage lim. 
  • Jag använde lila och orange akrylfärg till bakgrunden med ett stänk av turkos/teal.
  • Stämplade men bakgrundsstämplar
  • Jag grundade mitt ansikte med ett tunt lager vit gesso, så tunt att jag fortfarande såg ansiktets svarta linjer.
  • Sedan började arbetet med att måla mitt ansikte, många lager och mycket försök till "blending" av de olika lagren. 
  • Jag använde en svamp och duttade guldfärg genom en stencil från Studio Light  - Mixed Media nr 19
  • Ord stickers från 7Dots - Verano Azul
Ni hittar gruppen #29faces på Facebook. På Instagram använder vi #29faces och #29faces2020.
Det går även bra att ladda upp i Skaparlustens kreativa vänner på Facebook - allt för att inspirera varandra.

Önskar er alla massor av kreativitet!

/ Marie

Inga kommentarer: