söndag 10 maj 2020

Look on the bright side .... Art journal med Skaparlustens kreativa vänner

Ännu en trevlig onsdag med en Art journalträff i Skaparlustens kreativa vänner på Facebook. Resultatet blev tre projekt och väldigt färgglada fingrar.

Look on the bright side ...


Det här med tekniken ... det är ett kapitel för sig. Det blev nämligen en sida till, för min kamera spelade inte in ... eller rättare sagt jag tryckte nog på fel knapp.

Attitude is everything



Vilken tur att sidan var så rolig att göra och med en härlig färgkombination av lila, turkos, gult och orange.  Hur gjorde jag mina sidor? Välkomna till YouTube:



Material jag använde:

PaintOn från Clairfontaine A4, som jag skär till "min" storlek 6½ x 8½ inch
Vit Gesso
Dina Wakley akrylfärger
Blackberry
Lemon
Tangerine
Peacock, tyvärr slut för tillfället men kan ersättas med Ocean
StazOn Jet Black vattenfast stämpeldyna
Ranger Texture Paste
Dies från Tim Holtz/Sizzix Umbrella man
Lindy's spray
Prima Donna Purple
Sweet Violet Teal
Small Talk text från Tim Holtz
Pennor

Hoppas alla mår bra och kämpar på!

/ Marie

#stayhomeandcreateart #keepcalmandcreateart #coronatider



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar