måndag 4 maj 2020

Perfect Together - Art Journalträff med Skaparlustens kreativa vänner

Onsdagen 29 april var det återigen dags att plocka fram kreativitet, färg, spray, paste och annat roligt - det var dags för Art Journalträff med Skaparlustens kreativa vänner på Facebook. Första sidan skapades efter en skiss (se längre ner) och med åtta specifika steg (se även detta längre ner)

Perfect Together


Min plan att så långt det var möjligt, att hålla den ljus och skir. Inte helt lätt när man ska använda spray, de lever verkligen sina egna liv.

Nyfikna på hur jag bar mig åt? Och, vad använde jag för material? Välkomna till YouTube




Så här såg skissen och stegen ut


Material jag använde:

XL Canson Mixed Media Spiral Journal 7x10
Vit Gesso
Roller
Spray: Jag använde två från 13@rt som passade i färgerna jag valt , Chalk Dirty Pink och Chalk Grey
Dylusions - White Linen
Tim Holtz Mini stencil set #24 (slutsåld)
Ranger Texture Paste
Tim Holtz Thinlits Die - Wildflower Steams #1
Crealise Nest-Lies #11
Maja Design Monochromes cardstcok - Shades of Denim - Vintage Pink
Ranger Embossing Dabber
Embossing pulver:
Reprint: Peanut
Reprint: Palm Green
WOW: Earthtone Pomegranate
Text stickers
Pennor och vattenpensel
White Sharpie

Hoppas alla mår bra!

/ Marie


#stayhomeandcreateart #keepcalmandcreateart #coronatider



Inga kommentarer: