fredag 8 maj 2020

Together i a wonderful place to be - Art Journal med Skaparlustens kreativa vänner

Att klippa ut bilder från tidningar och skapa kollage, det är en vanlig teknik inom art journal. Jag brukar dock inte använda den ofta - ett av stegen i Art journalträffen med Skaparlustens kreativa vänner på Facebook var just "Kollage - ju konstigare desto roligare".

Together is a wonderful place to be


Det är inte lätt när man egentligen inte har några tidningar mer än tidningar om heminredning och historia. Men ... sen hittade jag Bo i Villa, ni vet den där gratistidningen som dimper ner emellanåt.  Hittade några trevliga bilder där också.

Hur gjorde jag? Vad använda jag? Vilka var stegen? Alla frågor besvaras om ni klickar er vidare till YouTube, välkomna:



Undrar om fisken också tycker det är en "mysig samvaro"?

Material:
XL Canson Mixed Media journal 7x10
Stencil, jag har en äldre från Tim Holtz med Harlequinrutor
Vit Gesso
Finnabair Impastofärger
Boudoir Pink
Manor Blue
Cheesecloth
Diverse pennor
13@rts Vintage Moments - Sayings
13@rts Vintage Moments stickers

Hoppas alla mår bra!

/ Marie

#stayhomeandcreateart #keepcalmandcreateart #corontider


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar