lördag 27 juni 2020

Art journal med distresser - Art journalträff med Skaparlustens kreativa vänner

Går det bra att använda Distress inks och Oxider till art journal? Ja, om man är medveten om att de är vattenlösliga och att inte använda för många lager av Distresser färger, Oxiderna är en annan sak.

See the world! The journey is the destination.


Jag valde att skapa ännu en sida med utmaningen i Mission Inspiration där temat var "Grunge it up!"
Färgkombinationen Brown, Burnt Orange och Patina Green är verkligen en favorit hos mig. Jag fick dock improvisera lite med Distresserna.

Välkomna till YouTube om ni är nyfikna på hur jag gjorde och vad jag använde:


Min första sida skapad med i samma tema och med samma färgkombination men med akrylfärger såg ut så här:


Hur jag gjorde den sidan och vad jag använde kan ni se här:



Så här såg utmaningen för juni månad ut i gruppen Mission Inspiration på Facebook



Önskar er alla en härlig sommar och massor av kreativitet!

/ Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar