söndag 28 juni 2020

Denim & Friends - Mini album

Det var ett tag sedan jag gjorde ett album, men så fick jag en förfrågan att göra ett till en person "mitt i livet".  Önskemålet var blått, eftersom jeans är en favorit. Mina tankar gick med en gång till Maja Designs fina papper Denim & Friends och Denim & Girls.

Denim & Friends


Det är roligt att göra kluriga album med massor av fickor och gömda platser men när man gör album till en icke-scrappare så känner jag att det är bäst att överge den tanken. Det ska vara lätt att förstå hur man ska bläddra och dra i saker. Mina dekorationer på insidan är att jag kombinerat lite olika papper för att få intresse. Blommor och blad fick bli blickfånget på utsidan istället.

Jag gjorde albumet i storlek 6½ x 6½ inch vilket i cm är ungefär 15½ x 15½. Det innehåller fyra sidor med ficka från toppen. Bindningen är min absoluta favorit Stack-the-Deck. 

Välkomna till YouTube så bläddrar jag åt er och en lite tutorial på hur jag gjorde sidorna.



Jag visar materialet jag använder i videon, det mesta finns att hitta hos Skaparlusten. De vackra papperna från Maja Design i kollektionerna Denim & Friends, Denim & Girls och Vintage Romance 
går bra att kombinera med nästan vilka som av Maja Designs papper.

Önskar er alla massor av kreativitet!

/ Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar