fredag 17 juli 2020

Just one Life - Find joy in the ordinary

Art Daily Café, Finnabairs utmaningsblogg, har ett underbart Mood Board för juli månad. Temat är tid och klockor och färgerna är kobolt blå och vitt. Sen såg jag också lite rost på en av bilderna, så det var det som fastnade i min kreativa del av hjärnan. Vi använde utmaningen under vår Art Journalträff i Skaparlustens kreativa vänner i onsdags, 15 juli.

Just one Life!


Min plan var att göra en canvas men jag hittade inte rätt storlek utan valde extra tjock chipboard som jag skar till. Tim Holtz klocka -Timekeeper är bara så fin. För att få den att synas lite bättre mot bakgrunden så använde jag tre olika sorters embossingpulver, Reprints Peanut, WOW Metallic Copper och Tim Holtz Distress powder Tea Dye - i en härlig kombination.
Den vackra blå färgen kommer bla från Finnabairs Impasto Cobolt. 

Hur gjorde jag min bakgrund? Och framför allt hur gjorde jag rosten? Välkomna till YouTube för jag lät kameran gå när jag skapade:





Om man tycker det är roligt med utmaningar och känner att man inte kan få nog, så har Skaparlusten en egen grupp på Facebook - Skaparlustens kreativa vänner. Pga Covid-19 har vi flyttat våra aktiviteter från butiken i Sjöbo till gruppen. Art Journalträffar med utmaningar varje onsdag. Varför inte "komma" och testa. Evenemang för nästa träff  onsdagen 22 juli kl 15:30-20:00 läggs upp i helgen, där kan du läsa mer.

Hoppas alla har en bra sommar och att ni mår bra!

/ Marie

Inga kommentarer: