söndag 23 augusti 2020

Looking forward leaving the past behind - Monokromisk LO i Mixed Media & Art journal stil

Jag har gjort en LO/layout i toner av svart och vitt, inte ofta jag gör det men ibland händer det. Jag valde ett svart och vitt foto av mig själv som Focal Point. Att jag just valde det fotot är för att jag känner att år 2020 vill man så fort som möjligt lämna bakom sig och blicka framåt mot 2021. 

Looking forward leaving the past behind

Även om den vanligaste storleken på LO är 12x12 inch eller 30x30 cm så tycker jag att man kan jobba med vilken storlek man vill. Jag valde att jobb på ett papper från PaintOn i A4 storlek.

Välkomna till YouTube för idag är det filmtajm: 

 

Materialet jag använde:
Fina svartvita papper får My Minds Eye och Kaisercraft. För att skydda papperna målade jag ett lager Clear Gesso från Liquitex. Jag tycker väldigt mycket om Finnabairs stencil Tapestry och använde den dels med hemmagjord typ Icingpaste men också med vit Modeling Paste.

Som dekorationer valde jag fina blommor från 49 and Market - Country Blooms - Storm. Jag embossade också några utstansade blommor i vellum. 

Det är ju definitivt inte alltid det blir som man tänkt sig, men denna gången blev det faktiskt det. Det vänstra lite mörkare partiet får symbolisera allt rörigt och jobbigt vi har haft under 2020 med höger sida är ljus och jag blickar framåt. 

Hoppas alla mår bra!

Marie

#keepcalmandcreateart #coronatimes #coronatider


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar