tisdag 5 januari 2021

Wonderful Moments - Mixed Media Layout

Ibland blir händelser till starka minnen trots att det inte är planerat. Inga utlandsresor, inga stora fester osv. Fotot på dagens Mixed Media Layout är precis det, ett underbart minne och jag tror aldrig en öl har smakat godare än vad den gjorde då, år 2014.

Ilona och jag hade varit med Skaparlusten på en mässa i Göteborg. Snofsigt uppklädda i lite steampunk light känsla. Mycket folk precis hela tiden och vi var trötta, glada, fnissiga och sååå sugna på en öl och en hamburgare. Alla dessa minnen samlade på ett litet foto.

Detta är en sida i vår grupp Creative Books Travelling eller s.k Round Robin. Mer förklaring i slutet av inlägget. Dagens sida är till Ilona som hade temat "Be true to yourself" för sin bok. Jag försökte använda steg som jag tycker om, min favoritstencil från Finnabair Tapestry, spray från Lindy´s och massor av struktur som både Ilona och jag gillar. 

Välkomna till YouTube:


En liten förklaring på vad en s.k Round Robin är:
I korta drag är det en grupp som bestämmer sig för att skicka art journals/altrade böcker osv till varandra. Alla gör en sida och skickar sedan vidare till nästa person i gruppen. Efter ungefär 1 år är din bok "hemma" igen, fylld med fina sidor. Eftersom det pågår en pandemi och det är svårt och långsamt att skicka böcker mellan länder i Europa och världen så bestämde vi oss för att istället göra sidor och skicka till varandra. Alla har valt ett tema, en storlek på sidorna vi ska göra, vissa har också valt favoritfärg.

Hoppas alla mår bra och kämpar på!

Marie

#keepcalmandcreateart #stayhomeandcreateart #coronatimes #coronatider



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar