söndag 11 december 2022

Mini Album - Denim & Girls - Maja Design kollektion

Ett album med underbara papper från Maja Design ur kollektionen Denim & Girls.
Jag fick ännu en förfrågan om att göra ett album till en blivande pensionär. Det skulle vara plats för några foto men också bra med plats för arbetskamraterna att skriva hälsningar, dikter och minne. Men inte så mycket flärpar, fickor och annat "fancy". 

Denim & Girls!

Så här gjorde jag med ryggen


Denna gången blev det även några fickor på sidorna med plats för s.k journaling cards



Tags i fickorna och tabbarna gjorde jag med hjälp av en cirkelpunch

½ inch mellanrum mellan sidorna vilket betyder att man får plats med både det ena och det andra på sidorna utan att albumet "gapar" för mycket. 


Välkomna till YouTube så bläddrar jag i albumet och ger lite tips och idéer



Önskar er alla massor av kreativitet!

Marie


------------- Material ----------------- 

• Chipboard 12x12 

Cardstock Black från Reprint Black CS102

Cardstock White från Reprint White CS101

• Maja Design kollektion Denim & Girls 

• Blommor från mitt förråd 

Spets  

Pärlband 

Skaparlustens bokbindarlim

 

#minialbum #majadesign 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar