tisdag 6 december 2022

Scavenger Hunt challenge - Theme HOME #2022collagechallengedec

Ny månad och ny skattjakt eller som det heter på engelska Scavenger Hunt. December månads tema i utmaningen är  - HOME. Vad vi skulle hitta för saker till våra kollage kan ni dels se i videon men också läsa lite längre ner i inlägget.

The left their homes - Believe in dreams


Jag tycker om att berätta historier med mina kollage och art journalsidor. Denna sidan är en hyllning till de människor som verkligen trodde på sina drömmar och vågade. Många svenskar emigrerade till Amerika i mitten och slutet av 1800-talet. De lämnade sina hem, sina vänner och familj bakom sig med drömmar, tro och förhoppning om ett bättre liv för sig och sina efterkommande. 

Välkomna till YouTube för att se hur jag fick ihop mitt kollage och vad jag använde för material:



Värd för utmaningen är Leigh's Art Studio och Art and Junk Journals with Julie . Du kan läsa och titta mer om utmaningen #2022collagechallenge på deras respektive kanaler på YouTube.


Så här såg utmaningen ut för december månad:




---------- Material ----------

• Skatter från mina gömmor, de flesta väldigt gamla 

• Utklipp från tidningar

Journal / Traveller's Notebook created with Eileen Hull / SIzzix XL Dies Travel Journal

 
Önskar er alla massor av kreativitet!

/ Marie a.k.a Mixed Creativity by Marie 

#collage #kollage #2022collagechallenge #utmaning #scavengerhunt

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar