söndag 22 januari 2023

Att göra "märken" - Del 2 på servetter - Video ▶▶▶

Jag fortsätter med min "Mark making" denna gången på servetter. När man använder servetter brukar man använda det fina första lagret och sedan kasta de två vita lagren men nu ska man spara dessa! Idag ska jag göra "märken" och doodla på servetter. Vad ska jag använda dom till? Riva sönder och limma ner på mina art journalsidor.


Detta är lite av det jag använde, materiallista i slutet av inlägget.

 

Välkomna till YouTube för att titta på del 2/3. Hoppas du får lite inspiration: 


 

Detta är del 2/3, snart kommer en ny video med nya "märken" på nya "papper"

/ Marie

 
------ Material ------ 

Amsterdam - Black Gesso
Amsterdam - White Gesso
Bea Grob Mixed Media and More STENCILS A4: Heart Damask
Bea Grob Mixed Media and More STENCILS A4: Script
Bea Grob Mixed Media and More STENCILS: Marks 1
Bea Grob Mixed Media and More STENCILS: Distressed Scales
• Tim Holtz STENCIL from set 15
Tim Holtz STENCILS from set 51
Stamperia STENCIL Rhombus Texture KSTDQ01
Molotow White Acrylic Marker
Molotow Black Acrylic Marker
• Black Sharpie
• Tissue paper
• Napkins
• Copy paper

#artjournaling #markmaking #doodle #mixedcreativitybymarie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar