söndag 28 maj 2023

Romantisk mixed media canvas med Finnabairs härliga produkter

Mitt projekt idag är en liten canvas i underbara färger, stilen kan man väl kalla shabby chic, allt skapat med många av Finnabairs härliga produkter.


Tell your Story

 

Två färger som jag tycker väldigt mycket om och som blir så vackra tillsammans är Finnabairs Impasto akrylfärg Manor Blue och Boudoir Pink. Jag använde några av Finnabairs nya formar, denna gången med resin istället för lera. 

Välkomna till YouTube så får ni se vad jag mer använda och hur jag skapade min lilla canvas.




Jag lyckades också hålla mig till färgerna i månadens Mood Board ... nästan i alla fall 😊



 Önskar er alla en härlig månad med massor av kreativitet!

/ Marie

------------- Supplies I used ----------------- 

• Canvas 5x7 inch 

Finnabair Decor Mould - Grungy Frames

Finnabair Decor Mould - Pocket Watches

Finnabair Decor Mould - Clock Faces

Amsterdam White Gesso

Finnabair White Gesso

Finnabair Impasto paint - Manor Blue

Finnabair Impasto paint - Boudoir Pink

Finnabair stencil - Vintage Wallpaper

Metallique Wax - White Pearl  

• Metallique Wax - Vintage Gold 

• Matte Wax - Faded Denim https://skaparlusten.se/farger/vax/matt-wax-paste-faded-denim 

Finnabair Dabbing brush set

• Finnabair stamp - Small text 

StazOn - Jet Black

Amsterdam Gel Medium

Finnabair Heavy Body Gel

Finnabair Liquid acrylic - Burnt Sienna

Reprint Summer Wings tags

Vintage photos - From Grandmas attic tinted family

Vintage photos - From Grandmas attic tinted girls

Mélange Art Pebbles

Amsterdam Titanium White

Gold Line Fan brush 2 pc

• Tim Holtz Metallic Stickers - Quotations 

 

 #mixedmedia #shabbychic #finnabair #canvas


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar