torsdag 15 augusti 2024

Alcohol Ink - försök nummer två - DT Linda

Som jag nämnde i mitt förra inlägg gällande Alcohol Ink så kollade jag på en YouTube med Tim Holtz för att få lite information om produkterna. Där tipsade han om Isopropanol alltså kemisk ren alkohol att använda tillsammans med Alcohol Ink. Den ska vara minst 95 % och finns att köpa på exempelvis apotek eller Kjell & Co där jag hittade det. Jag använde det direkt på papperet innan jag tillsatte färgen och upplevde då att det inte torkade lika fort. Sen hällde jag även upp det i en liten sprayflaska och sprayade på slutet. På det här lilla alstret, som jag tänker använda som grund för ett kort, har jag även använt ”Alloy” som ger en metallisk effekt och liksom hamnar lite utanpå färgen. Jag gillade den produkten skarpt och kommer definitivt att använda den igen.




De produkter jag använt är:

Alcohol Ink Cardstock YUPO – Ranger

Alcohol Ink BLENDING SOLUTION - Tim Holtz Ranger

Boysenberry Alcohol Ink - Tim Holtz Ranger

PATINA Alcohol Ink - Tim Holtz Ranger

MERMAIDE Alcohol Ink - Tim Holtz Ranger

Alloy - STATUE – Ranger

Tim Holtz Alcohol Ink blower

/Linda @lindasmessymixedmedia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar