tisdag 13 augusti 2024

Alcohol Ink – mitt första alster - DT Linda

Jag har länge sneglat på Alcohol Ink och velat testa men varit lite orolig för att hitta ännu ett gäng produkter som är roliga att jobba med 😊. Och mycket riktigt – det var riktigt kul med Alcohol Ink! Innan jag började så kollade jag runt lite på YouTube och hittade en film med Tim Holtz som beskrev produkterna och där jag också fick lite bra tips. Några saker som jag tog med mig därifrån var:

  • Se till att ha god ventilation där du jobbar med Alcohol Ink. Jag märkte fort att de luktar väldigt mycket så sitt inte i någon lite skrubb med stängd dörr.

  • Färgarna torkar relativt fort, så förbered gärna de färger du har tänkt använda så de finns till hands. 

  • Använd rätt papper dvs särskilt papper anpassat för Alcohol Ink. Skaparlusten har ett antal olika papper från Yupo för ändamålet.

  • Använd handsprit för att rengöra arbetsytor och liknande.

Här kommer då mitt första lilla alster.




Jag har använt följande produkter:

Alcohol Ink Cardstock YUPO – Ranger

Alcohol Ink BLENDING SOLUTION - Tim Holtz Ranger

Boysenberry Alcohol Ink - Tim Holtz Ranger

ENCHANTED Alcohol Ink Pearls - Tim Holtz Ranger

PATINA Alcohol Ink - Tim Holtz Ranger

SPLENDOR Alcohol Ink Pearls - Tim Holtz Ranger

Jag gjorde helt enkelt så att jag applicerade först blendig soloution över hela papperet och droppade sedan färg på det. Färgen flyttade jag sedan runt med Tim Holtz Alcohol Ink blower. Det blev några försök innan jag blev nöjd med resultatet men det var riktigt enkelt och väldigt kul!

/Linda @lindasmessymixedmedia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar