söndag 1 juni 2008

Månadens tema - Sommar

Hejsan!
Här kommer mitt bidrag till veckans utmaning.
Det blev ett kort till ett par som gifter sig i sommar. Det blir ett otraditionellt bröllop men med mkt musik och blommor så jag försökte föra över det till kortet.
Mvh Martina Axell


Det här var en jätterolig utmaning!!

Jag har inte har fler stämplar än alfabetet (har inte fastnat för det där med å stämpla riktigt än...) - men det räcker ju, det blir ju nåt stämplat i alla fall!!!

Har använt papper från We R Memorykeepers (randiga), Kaisercraft (blommiga) och Fancy Pants (gröna).

Rubriken är stämplad, som sagt...

Ville ha den i silver och fyllde i konturerna, för att den inte skulle försvinna helt.
Och så finns det då några knappar, på de rosa blommorna, och ovanför rubriken...
Bilden är tagen då minsta tösen satt och ryckte gräs, tidigare idag.
Det blev väl nån smakbit oxå...Här har hon precis testat maskrosen - därav minen...


Kram

Emma/ScräpEmma

Kontrollera stavning
Jätterolig utmaning! Här kommer mitt bidrag!

Jag som hjälper pappa att putsa på bilen.

Har tagit upp färgerna från fotot.

Papper från BG, Melissa Frances och My minds eye.

De små blommorna i hörnen plus fjärilen är stämplade.

Titeln är magnetstämplar och foamstämplar.

Jag satte 3d lack på de stora bokstäverna.

De vita blommorna med knappar har jag klippt från ett

filtbandfrån Creative café.


Kram från LillBlomman



Nu är det dags för lite nya utmaningar här hos oss på Skaparlusten.
Vi kommer varje månad att ha ett tema med olika utmaningar varje vecka.


Nu i juni är det jag - Mette - som kommer att stå för utmaningarna.



Månadens tema är


Sommar


Skapa med tanke på skolavslutning, student, skolresor, semester osv.



Jag kommer att lägga upp en ny utmaning varje söndag som ni sen har hela veckan på er att skapa till. Ni kan skapa layouter, kort, alter mm. Bara fantasin sätter gränser! :)


Jag kommer att visa upp alla alster som kommer in här på bloggen, men kommer varje vecka att välja ut en "vinnare" som vinner ett litet paket... Kan vara papper, stämplar, dekos...



Den första utmaningen är en

Materialutmaning

Ni ska använda

3 olika mönstrade papper ( från 3 olika leverantörer)

Knappar

Något stämplat


Senast 8 juni kl 18.00 vill jag ha ditt alster.


Här kommer lite inspiration. :)


Först en layout från Annyt.


Sonens sommar-avslutning på dagis

Och så min egen layout.


Min sons skolresa med klass 6 förra sommaren.
Nu ser jag framemot att få se massor med härliga skapelser!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men vilka härliga somriga layouter ni har gjort tjejer! Så härligt att kika på detta nu och tänka på att allt detta ligger framför oss. Tack för inspirationen!

Anna sa...

Vilken fin Lo du har fått ihop Lillblomman!!

Anonym sa...

Äsch, jag som skulle skicka in min layout och så är jag en timme sen... :P Ja ja, jag fick en layout gjord iaf! :)
Härliga bidrag som kommit in!

Anonym sa...

Tack för en jätterolig utmaning! :) Jag var ju tyvärr för sent ute när jag skulle skicka in mitt bidrag, men tänkte att ni kunde få se den iaf. Kanske inspirerar det någon... ;)
http://linaliten.blogg.se/2008/june/for-sen-p.html