måndag 1 september 2008

Ny månad, nya utmaningar!

September månad är lite speciell. Tycker ni inte?

Det är månaden då sommaren tar slut och hösten tar vid. Vi återgår till årets normala sysselsättningar, skola, jobb, träning och framför allt scrapping! När jag var barn önskade jag att jag kunde gå i ide när höstlöven började falla och vakna upp lagom till våren. Som vuxen ser jag faktiskt fram emot hösten också. Långa mysiga kvällar, tända ljus, lite mer egentid och så framför allt färgerna!

September månad är också speciell av en helt annan anledning. Den är min! Min månad att utmana er här på Skaparlusten, och min månad då jag fyller år. Därför kommer den här månadens utmaningar gå tidens tecken.

Jag vill utmana dig att scrappa om din favorit tid. Det kan vara din favorittid på året, på dagen eller kanske rent av favorittid i livet. Använd den här skissen att inspireras* av.

*Att inspireras innebär i det här fallet att ta fasta på en detalj eller helheten och använda den för att starta en skapandeprocess. Det betyder att du fritt får välja att scrappa strikt efter skissen eller ta delar av den, så som färg, form eller varför inte det stora monogrammet? Det verkar vara en begynnande trend i scrappvärlden om jag inte tar helt fel.

Maila dina alster till mig på moma_se@yahoo.se senast den 15:e september och märk ditt bidrag med Skaparlustens skiss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar