måndag 6 oktober 2008

Dt-kit Oktober Smulan

Här kommer mina layouter gjorda utav dt-kitet. Alla i dt-gänget har fått samma kit och det är jättespännande att få se hur olika och varierande layouter som kan bli gjorda utifrån samma utgångspunkt :) Som alltid ett kanonfint paket som räcker till många layouter och kan kombineras i det oändliga. Det är som lilljulafton varje gång posbilen tutar utanför och överräcker ett nytt månadspaket - hur kul som helst!
Transparencies eller overlays är mumsiga grejer tycker jag! Den här urläckra från Prima är absolut inget undantag. Eftersom overlayen var indelad i fyra rutor så valde jag att göra en året runt sida där varje ruta symboliserar en årstid. Det går utmärkt att använda akrylfärger på Oh och liknande men eftersom jag ville bevara genomskinligheten så målade jag rankorna gröna med hjälp av en StazOn sytämpeldyna och en pensel. Pilligt såklart men slutresultatet blev bra även om jag inte lyckades med min orginalidé som var att variera grönfärgerna i stil med årstiderna. I vinterrutan syns det att det är barrträdsgrönt och sommarrankan är ljusare men höst och vår ser likadana ut. Go with the flow, be organic och embrace imperfection ekade då i min hjärna ett antal gånger :) För att förstärka hela året runt temat och överlappa fälten så använde jag en liten transparant klocka som inte ingår i paketet.

Här har jag grävt fram gamla foton från en fars dag eftersom jag tyckte att de passade så bra till det här papperet. Den här genomskinliga journalingrutan har jag målat i omgångar för att få till flera lager. Först duttade jag dit de orangegula cirklarna med en skumgummibit och lät torka. Sen stämplade jag dit hjärtat och sist när det hade torkat så målade jag med blå akrylfärg. Vände på steken, limmade fast och skrev min text. Chipboardträdet är målat med akrylfärg och fick sällskap av lite lövpunchiesar. Kom ihåg att plocka fram kameran på fars dag i år och gör en liten hyllning till alla pappor i era liv, det har de säkert förtjänat ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar