tisdag 6 januari 2009

Bidrag till BOM-utmaningen

Hejsan

här kommer mitt bidrag till BOM utmaningen,
det var en riktigt rolig utmaning och det fick en verkligen att tänka till
och komma på allt man har gjort och åstakommitunder 2008.
Jag valde att fokusera LO:en runt texten och fotot valdes efterssom det
var det enda som jag hade hemma, tänkte göra utan, men då hittade jag det.
Ser fram imot nästa BOM utmaning !

emelie - djsmurf


***************************************************************************
.....ett nytt bidrag.....

Här kommer mitt lilla blyga bidrag till er BOM utmaning.
Texten är på rim, som jag satte ihop häromkvällen.

" Den 13:e januari 2008, födde jag Josefina, mitt lilla mirakel.
Jag mådde bra, hon mådde bra-inga större spektakel.
Om några dagar fyller min tjej 1 år,
och jag med hakan vid knäna står!
Hon kom in i mitt liv som en VIRVELVIND.
Tyst, snäll och lagom trind.
Om dagarna NU, är det inte en lugn stund,
förutom på natten, när hon träffat John Blund.
Hon fyller mitt liv med glädje och skratt,
HON ÄR ÄLSKAD, MIN HÄRLIGA SKATT!!"

Som sagt, mitt 2008 har varit omtumlande.
Och vi har nog tagit över 1000 bilder pålilla fröken.
Men på något sätt så är nog denna vackrast av de alla.

//Gabriella

*************************************************************
....fler härliga bidrag...

Hejsan!
Wow!! vad sugen jag blev på eran utmaning...
har länge tänkt att börja med en BoM,
men har alltid så mkt annat i gång,
så det har helt enkelt inte blivit av.
Så nu fick jag en knuff i rätt riktning!
Det blev ett dubbeluppslag om 2008 - så kul!
KramiZ Ullkika

******************************************************************************
Här är mitt bidrag till 2008-temat!
Jag har skrivit om det stora händelserna för mig under det gångna året,
ett år som varit berg- och dalbana.

Mvh
Elin Sedlacek (MOE)


********************************************************************
Här kommer ännu ett bidrag...

Här kommer min Lo till denna utmaning.
Det var jätte roligt att göra denna.
Gick igenom massa kort när jag valde ut de jag skulle ha
och upplevde många minnen igen.
Tack för inspirationen hade inte gjort detta utan denna utmaning!
Mvh Camilla /


***************************************************************

Nu har det första bidraget kommit in till BOM-utmaningen.
Det är en layout gjord av ScräEmma/Emma.
Så här berättar hon själv om sin layout:
Det kanske blev lite underlig tolkning av temat, men direkt kom jag att tänka på titeln "Änglar - finns de". 2008 var ett svårt år på många sätt, rent personligt, men även många hemska händelser i världen har fått mig att ifrågasätta deras existens... För änglar, och skyddsänglar, känns för mig mer nära än en gud (i vilken form denna än må vara).Men sedan har det funnits händelser och ögonblick, då jag ställt frågan i övertygelse om att de verkligen finns.Så, layouten kan tolkas på olika sätt.
Tack Emma för din jättefina layout!


3 kommentarer:

  1. Vilken härlig lo! Gillar fotot starkt!

    SvaraRadera
  2. Åhhhh vilka fina bidrag! Så kul att se allas tolkningar av utmaningen! :)

    SvaraRadera
  3. Åh, WOW - vilka fantastiska bidrag som kommit in till BoM-utmaningen!!

    SvaraRadera