lördag 21 mars 2009

Prima - Art stitches

Det är sällan jag skapar på veckorna för jag är alldeles för trött för att vara kreativ på kvällarna när jag väl får en liten stund över. Istället blir jag allt som oftast sittande framför datorn med meningslöst surfande. Inte speciellt kreativt…

Den här veckan kunde jag dock inte låta bli att börja på en layout till av de där makalöst vackra papprena som Ilona skickade, Primas sydda papper. Jag undrar just varför jag trodde att jag inte skulle våga skapa med dem. De är ju så vackra att layouerna skapar sig själva nästan.

Rubriken har jag skurit ut med Gazellen i helt vanligt cardstock som jag sedan klistrade fast lite grann på layouten. Därefter kladdade jag på Dimensional Magic som jag visste skulle få bokstäverna att krulla upp sig när den torkade. Effekten av det blanka tycker jag matchar perfekt till det tunna sidenbandet. För övrigt har jag bara använt min älskade kantstans och så har jag självklart klippt blommorna ur ett av de andra pappren från Prima som var med i mitt dt-kit.






Bilderna är klickbara!

5 kommentarer:

  1. Wow Monica, den är verkligen super.
    Gillar hur du har lyckats att placera alla blommor så att det ser ut som att dom poppar upp ur pappret..(knepig förklaring, jag vet ;)..så är den sådär vackert ruffigt!!

    SvaraRadera
  2. Alltså primas grejor är så fantastiskt vackra och du lyckas verkligen göra det bästa utav dem. Hur lätt är det inte att kära ner sig i minirosorna!?

    SvaraRadera
  3. Vacker som den sköraste ros, hela layouten. Jag upphör aldrig att bli tagen av det du skapar!!

    SvaraRadera
  4. WOW helt underbar! Så himla vacker!

    SvaraRadera
  5. Den är underbar!!

    Kram

    SvaraRadera