lördag 25 april 2009

En färgsprakande isnspiration!

Härliga Anne har gjort en underbar LO!
Så här skriver hon om den....

Hej Ilona!

Här kommer mitt alster till bildutmaning.

Jag gillar rosa och särskilt limegrönt tillsammans
och gärna med inslag av vitt. För mig är det vårens färger.
Det gröna står för spirande livskraft, det rosa för
kärlek och glädje
och det vita för det rena, nya och fräscha.
När jag såg inspirationsbilden kom jag genast att tänka
på några bilder på min dotter förra sommaren direkt efter
skolavslutning och så var det hela igång.
Rosa papper har jag så att det räcker och även grönt.
Jag satt ihop LOn på några timmar och bara det
är en upplevelse för mig som annars velar och
överväger och flyttar etc, etc...
Det var så härligt att skapa denna LO så jag går och tittar
på den och myser och tycker att den blev så härlig!
Jag hoppas att denna känsla håller i sig och
att jag och skaparglädjen äntligen vaknat efter en lång
vintervila ;o)

Anne

Den är alldeles underbar!
Det liksom kittlar i ögonen av de härliga färgerna!
en sån man gärna tittar länge på...

Tack sötaste Anne för att du visade oss och för dina ord!

1 kommentar: