tisdag 28 april 2009

Jag älskar "Fragments".... :)

Detta minialbum är inget direkt DT-alster, men eftersom jag använt en del material från SkaparLustens butik så lägger jag upp det här, och hoppas det kan inspirera. Kanske ger det också ett litet tips om hur man kan använda de underbara akrylbitarna, "Fragments", från Tim Holtz?

Jag har länge sparat plast från pärmar och registerblad till skrivböcker. Ni vet...sådana här:




Sedan ett tag tillbaka har jag tänkt göra ett minialbum med mycket färg och plast, från dessa. Jag, som inte äger någon BIA, skar till alla plastblad till samma storlek och gjorde hål för ringar, med mina öljettsättare. Sedan tog det stopp... Projektet har stått still eftersom jag inte vetat vad jag skulle ha i albumet. Men en utmaning, inspirerat av lapptäcken, gav mig idén att använda spill (stuvar) inte bara av papper, utan även foton.
Jag har alltså gjort ett album med sedan tidigare utskrivna foton, som jag ratat av en eller annan anledning. Det kan vara taskig kvalitet, fel storlek, lustiga färger...osv. Jag har svårt att slänga dessa, så det passade perfekt att ta tillvara dem på detta sätt.
Jag har ingen ordning, varken kronologisk eller annan, och jag kommer att göra fler sidor så småningom.


Framsidan. Här har jag använt en av de kraftigare plastarken, för att få ett stadigt album.


Detaljbild på dessa "Fragments", här i charms-modell. Jag har använt dem precis som de är, utan att dekorera dem. Ilona har dessa i butiken.


Detaljbild på de "Fragments" jag använt till "lapptäcket" på framsidan. Kommer naturligtvis oxå från SkaparLusten :) Jag har tjatat om dessa förr, men jag bara älskar dem!!!


Första uppslaget. Jag gillar effekten som kommer då man ser igenom vissa sidor. Den läckra clear dekosen kommer från april månads lilla kit.


Ytterligare ett uppslag. Även denna läckra fjäril kommer från aprils lilla kit.


Ja, nu har ni fått en idé om hur albumet ser ut. Jag har fotat alla uppslag, men lägger inte upp alla här (skulle bli så mycket). Är ni intresserade av att se alla, så är ni naturligtvis varmt välkomna att kika in i min blogg (finns bland DT-gänget till höger).

Må nu så gott, allihop!!!
På återskrivande :)
//Emma



2 kommentarer:

  1. SÅ LÄCKERT, Emma!! Fragments blir så snyggt på framsidan! Måste ha!!

    Kram
    Anne

    SvaraRadera