tisdag 26 maj 2009

Majs lilla kit

Majs lilla kit går i färgställningen svart+vitt+rosa men med så pass mycket material i svartvitt så går det utmärkt att matcha med vilken komplementsfärg som helst. Dessa klassiska papper kan dessutom enkelt anpassst till valfritt tema.
Först ut en tjejkväll scrappad med riktigt tjejigt råååsa! Jag har målat med akrylfärg på det understa mönstrade papperet. Den ursnygga svarta spetsen ingår i kitet. De tre svarta bladen klippte jag ut ur ett mönstrat papper, sen blingade jag upp dem lite med vanliga paljetter.


Nästa layout fick bli riktigt grön istället. Varför? Dels därför att svart+vitt+grönt är så läckert och dels därför att jag tyckte att det var helt "grönt" att fylla 30. Detta trots att alla omkring mig förväntade sig att jag skulle få någon sorts kris och var snabba att tala om för mig att min ungdom är över nu en gång för alla...


Det fick bli en dubbel för att jag ville ha ett luftigt upplägg med starka kontraster och då behövde jag mycket plats till att balansera upp mina stora element med tomma vita ytor.


Den ursnygga filtborden som ingår i kitet är självhäftande och supterlätt att använda. Jag använde även limmets skyddspapper som jag drog av och målade slarvigt med akrylfärg. När jag målade upptäckte jag att skyddspapperet fungerade som en mask och färgen gjorde ett rätt orginellt mönster på kluddpapperet under. Jag tyckte om hur det såg ut så jag rev av det och använde det på min högersida. Tillsammans med riven kartong som låg och skräpade här hemma och fransarna från ett vanligt kollegieblock så blev det här sammantaget en riktig budgetsida med återanvändning, helt i tidens anda.

8 kommentarer:

  1. Jaadu Smulan...den sista här är grymt läcker!!

    SvaraRadera
  2. badcreekmaj 27, 2009

    Det är bara såå himla coolt! Och att använda skyddspapperet...det blev ju klockrent! Jag MÅSTE bara bli bättre på att tänka så där...!

    SvaraRadera
  3. Dubbeln är ju kanonläcker!

    SvaraRadera
  4. Du kan du vännen! Helt underbara! :)

    SvaraRadera
  5. Helt helt underbara! Du är så fantastiskt duktig!

    SvaraRadera
  6. Aaaaw, så läckra!! Din dubbel-LO är ju bara så läcker!! Wow, wow, wow!!!

    SvaraRadera
  7. ...åh, jösses, så jag upprepar mig. Måste verkligen utöka mitt ordförråd *himlar m ögonen*

    SvaraRadera
  8. Tack gullefjun för beröm och fina ord som värmer i scraptokshjärtat! <3

    SvaraRadera