onsdag 24 februari 2010

Möt Kristina Ringström (feb stora kit)

Här kommer ännu en släktforskningslayout utav februaris stora kit, det läckra vintagepaketet.
Det här är min farmors faster Krisitna Ringström 1884-1966.
Ett fantastiskt gammalt porträtt som jag har fått skanna av från min fasters bildgömmor. Rktigt gamla fotografier är som regel flera mm tjocka så därför monterade jag min kopia på en bit kartong för att få en så autentisk känsla som möjligt. Journalingen är dold i kuvertet som också medföljer i kitet. Där står den lilla informationen jag har lyckats samla ihop kring hennes leverne.
Den collageaktiga bakgrunden var enkel att göra med de läckra papperen från kitet. Jag har lagt till lite småknappar och hyskor från gamla syskrinet och en nyckel. Rosorna och den fina metallblomman är en del av kitet också.

2 kommentarer:

Linda sa...

Åh,så fint! Jag brukar kunna tycka det läggs vintagestil på för mycket men här kan det ju bara inte användas annan stil - och då blir det ju en fullträff!!! Jag vill också få tag på lite gamla foton!

Smulan sa...

Tack Linda! Det är bara att börja "terrorisera" släkten och låna gammelfoton! :)