torsdag 26 augusti 2010

Lugnare vatten och rofyllt liv........


Detta skapade jag sista lediga dagen innan allt skulle övergå i det som livet består mest av; arbetsveckor, handla mat, tvätta kläder, städa - ja allas liv och vardag är nog på det stora hela ganska lika. Det jag vill förmedla med detta är att vi måste lära oss att ta vara på de små stunderna av stillhet och ro som finns runt om kring oss, och om dom inte finns så får man lov att ta sig tid, tid att bara vara.
Åter igen har jag jobbat med papper från den helt underbara serien Basic från Basic Gray och i den serien finns ett papper med olika journaling rutor, jag har använt en sådan där jag skrivit texten "Ge dig själv stunder av stillhet och ro", jag tog även en sådan ruta och punchade ut rundeln uppe i högra hörnet och skrev texten "Känn kärlek till livet" detta monterade jag sen på ytterligare två lager papper och slutligen satte jag allt på några distanskuddar för att få lite höjd på det hela. Här på detaljbilden ser du några små hemgjorda blommor - perfekt att ta till när man inte hittar den rätta färgen eller formen. Ovanpå det vackra "tårtpappret"
har jag tagit en bit spets och dragit i en rynktråd i kanten för att på så vis skapa en "blomma". Som dekoration och för att dölja mitten satte jag dit en lite större hjärtbrads.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar