torsdag 16 december 2010

En magisk jul






Jag minns mina barndoms jular som smått magiska, fulla av förväntan och spänning. Vilket barn gör inte det? Det är naturligtvis något jag vill föra vidare till min dotter som fortfarande vis sex års ålder tror på tomten. Varje år åker vi och hälsar på honom när han besöker NK och tar emot barnens önskelistor. I år har vi ännu inte varit där ännu så fotot är från förra året.

Ramen till fotot har jag laddat ner från en underbar blogg som är fylld av gamla vintage saker. Jag har sedan frilagt mitten och passat in mitt foto bakom efter att jag redigerat det så att det också såg gammalt ut. Är du inte så intresserad av att designa i datorn och ladda ner bilder kan jag varmt rekommendera en extra titt i butiken, Ilona har tagit hem massor med vintagebilder från Inkido som du hittar under kategorin mönstrade papper där du också hittar dessa helt sanslöst, magiskt vackra papper från Websters pages.

Rubriken som ser ut som julgranskulor har jag klippt ur ett av arken och sedan målat med dimensional magic. Värt att nämna är också bandet som har svaga, knappt synliga prickar som syns mer eller mindre beroende på vilken vinkel man tittar ifrån. Väldigt läckert. Dessutom har bandets kanter tunn ståltråd vilket gör den fantastiskt lätt att arbeta med.

2 kommentarer:

Britt-Inger sa...

Underbar LO!!!! Så otroligt vackra detaljer....
Ha det gott i juletider och inge stress ;)
Kramen, BI

Anki sa...

WOW så dekorerat och många läckra detaljer!