söndag 12 juni 2011

Länge sedan


Ja det är länge sedan jag bloggade för Skaparlusten. Inte för att det inte finns en masa fantastiska scrapsaker att skapa av, som ni ju ser i butiken, utan för att min tid inte riktigt räckt till de senaste månaderna. Igår hade jag dock lite tid över och skapade för ett annat uppdrag. Medan jag satt på soffan och funderade över min layout dök en idé upp i huvudet och jag formligen sprang till scrapbordet för att testa den. Resultatet blev den stora vita blomman ni ser på bilden. Den är gjord av Melissa Frances Crepe paper som jag en gång fick av Ilona och som fortfarande finns kvar i butiken. Mittendelen är gjord av pistiller från You Do som du också hittar i butiken. Lite glitter på kronbladen fullbodar det hela.

Jag har just upptäckt hur användbart crepe papper kan vara. Har du några egna idéer? Dela gärna med dig av dem!

2 kommentarer:

Wanel sa...

Underbar blomma! Men hur har du gjort?

Mvh
Lena

Monika sa...

Hej
Jag återkommer med en tutorial i min egen blogg snart.