lördag 20 augusti 2011

Nordirland

Min äldsta dotter Mye bor i Belfast på Nordirland, och i våras åkte vi över och hälsade på henne.
Det var andra gången vi var där, och vi åker gärna dit massor med mer gånger.
Naturen är helt underbar och människorna är så vänliga och trevliga. 
Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att bo där! :)

Jag fick hem ett härligt mini-album från Melissa Frances i mitt senaste DT-kit.
Jag valde att använda albumet till ett minnes-album från vår senaste resa till Nordirland.
 Jag dekorerat albumet med papper från Quick Quotes Papers och Pink Paislee.
Dekorationer är från bl a Prima Marketing, Glitz och Basic Grey.

Framsidan;
Här på Colonenso Parade bor Mye och hennes pojkvän Alan, och det var där vi bodde under vår vecka i Belfast;
 Adam har det bra i Botanic Garden som ligger alldeles vid Myes och Alans lägenhet;
Naturen på Nordirland är helt fantastisk;
 Sen är det naturligtvis den goda ölen;
En dag åkte vi med bil längs den fantastiska kusten.
För mig var det verkligen en dröm som blev sann;
Då besökte vi även Corrymeela.
Det var dit Mye åkte först för att jobba som volontär i ett år...
Sen skulle hon komma hem... Men istället började hon studera där och har nu bott där i tre år;
 Vi besökte även ett destilleri - Bushmills - för att få se hur whiskey-tillverkningen går tills;
Här är vi - hela gänget - på toppen av Kinbane Head;
 Giants Causeway måste vara en av världens vackraste platser;
Även vid Belfast Castle var det otroligt vackert:
 Det var så roligt att farmor också kunde följa med på vår resa:

1 kommentar:

  1. Så fint Mette! Jag blev väldigt inspirerad=) //"KladdeLinda"

    SvaraRadera