fredag 30 september 2011

En väska fylld med svamp!



Hej igen!
Efter en tids uppehåll är jag åter igen här tillsammans med alla de andra duktiga tjejerna i Skaparlustens härliga DT-gäng!! Lika som några före mig har jag fått den mycket trevliga väskan att vika ihop och på bästa sätt sen sätta min egen prägel på det hela.

Som mottagare av min väska fick det bli Richard från Berlin som nyligen fyllde 25 år och lägligt kom på besök i helgen som var. Väskan fylldes med lösgodis - rosa och vita skumsvampar. Lösgodis finns inte att köpa i Tyskland på samma sätt som här och hans klara favorit är dessa svampar. På insidan av locket satte jag sen dit en papperslant så fick han själv köpa det han ville ha, inte helt lätt för mig att fixa den delen av presenten då det i mitt hus bara funnits tjejer..... Väskan bor nu i Berlin och jag tror faktiskt att han uppskattade mitt pyssel med hans present.






Material:
Väska i kartong
Papper: Basic Grey; Basic Syllabus (lock och baksida), medaljongmönstrat papper från samma serie (framsida).
Färg: Brun akrylfärg* (gavlarna), Distress Ink Pad - Vintage photo (kanter och infärgning till tag)
Stämpel: Hjärtliga gratulationer*
Dekorationer: Utstansad fjäril från Martha Stewart, Reprint Pearls, liten påse från Canvas "mini bags", tag, toffs: Hemp Rope Natur - Canvas

*privat

En riktigt rolig väska att dekorera och med ett stort användningsområde, jag kan verkligen tänka mig att ha några på lager - man vet aldrig när en väska fyllde med något passande kan ges bort!

1 kommentar:

Fru Elin sa...

Oj vilken fin väska! Passar ju jättebra som "gå-bort-present" också! Ha en trevlig helg! Kram Elin