tisdag 18 oktober 2011

Go fika?

När Linnea bjuder in till fika stannar klockorna :) Lätt som en plätt svänger hon till en smarrig kaka eller en efterrätt på vad som finns i skafferiet och just det här med skafferiet - det är hennes domäner! När hon inte njuter av livet som småbarnsmamma är det matlagning och bakning som tar all hennes tid och vi andra låter oss väl smaka!






Med en burk Geso kan man enkelt skapa unika och färganpassade blommor och så här gjorde jag mina egna blommor: "måla/kladda" ett lager vit Geso på de blommor du vill använda, värm med embosingfön tills det bubblar på ytan, måla hela blomman med akrylfärg och värm återigen med fönen (då slipper du vänta på att färgen ska torka) slutligen stämplade jag med en "textstämpel" i avvikande färg. På de små blommorna inkade jag kanterna med både brunt och grönt ink. för att ta upp de övriga färgerna på min layout.

Material lista:
Papper: Båda fram och baksidan från Primas papper Prinery Pressman - framsidan innehåller många fina rutor att klippa ur.
Dekorationer: Beige/vita blommar med vit Geso, knappar*, snöre från Canvas, halvpärlor*
Färg: Brun akrylfärg* Distress Ink Pad -pelled paint och -vintage photo , mist Walnut gold
Bokstäver*
Länk

1 kommentar:

Anki sa...

Ljuvlig samstämmighet i hela lo´n och underbart vackra blommor!